pirmdiena, 2011. gada 24. janvāris

Plīts un melns negližē

Tātad, beidzot man ir atbilstošs noskaņojums ,lai uzrakstītu savas pārdomas par sievieti un vīrieti pie plīts.
Kā rodas steriotipi,ka meitenei ir jāmāk gatavot? Es atvainojos, kur tas ir rakstīts?Ja Dieviņš gribētu,lai tikai un vienīgi sievietes mācētu gatavot, droši vien,ka būtu izdomājis,kā iemontēt puncī pavārgrāmatas ievadu ,lai tos 9mēnešus var jau sākt mācīties kotlešu masas sajaukšanas pamatus! Mani vispār tracina rozā meitenēm, zils puisīšiem. Puikas spēlējas ar auto, meitenes ar lellēm. Zēni neraud (kā tad...jo labāk tak ir izaugt nejūtīgam un nedaudz padebīlam, nekā iemācīties izrādīt savas jūtas), meitenes nerunā pretī(tas nekas,ka dara pāri un neesi laimīga,galvenais pabaro savu vīrieti,tad jau viņš paliks pie tevis.Lētāk, galu galā...) Sviestiņš.
Es piemēram sāku gatavot tikai dēļ savas meitas, un milzīgs paldies draudzenēm un "martiņām",kuras man paceitīgi atbildēja uz diezgan debīlajiem jautājumiem ko un cik un kāpēc un cik ilgi ir jāgatavo. Bet jāatzīstas,ka pirms tam diezgan feini arī  izdzīvoju ar to,ka nemāku uztaisīt teļa gaļas bumbiņas pētersīļu mērcē, vai fritētu brī sieru ar baltvīna mērci....
Pajautāju dažiem vīriešu kārtas cilvēkiem ,vai sievietei ir jāmāk gatavot. Visiem bija atbilde - noteikti!Vīriešu mīlestība tak ejot caur vēderu. Netēmējat nedaudz par augstu? Cik no vīriešiem māk gatavot?Es nerunāju par pavāriem, kuriem noteikti mājas negribas gatavot pēc darba dienas. Un lai cik dīvaini nebūtu, neesmu arī dzirdējusi viesībās - oo tu pavārs?Uztaisi mums te ātri cepeti. (Arti - omlete 5no rīta neskaitās, tu pats arī gribēji ēst un mēs tev nedaudz palīdzējām :)) Tātad pavāri ir ārpus konkurences.
Vīrietis ,kurš gatavo ,visnotaļ iegūst sievietes simpātijas, jo izskatās pietiekami neierasti un seksīgi pie plīts. Un ja viņam vēl izdodas neko nepiededzināt un sevi nesavainot, nesalauzt plīti, nesaplēst šķīvi utt - jo majo!Burvīgs eksemplārs. Taču sieviete pie plīts ?Ja vien viņa nav melnā negližē un mazās papēdīšu čībiņās, neizraisa gandrīz nekādas emocijas!Jo viņai tak tur ir jābūt!Un jārūpējas par vīrieša kunģa apmēru neiziešanu no ierastās kārtības.
Varbūt pie vainas ir agrākās viesības,ko taisīja mūsu mammas un vecmāmiņas?(un joprojām dažas tā dara) Kad uz galda tika likti 4veidu salāti, 5veidu gaļiņas, šķovēti kāposti, un vārīti kartupeļi. Un gatavojās jau divas trīs dienas iepriekš, novedot pārējos mājiniekus līdz klusam vājprātam.Un kur nu vēl pēc tam trauku kaudzes!Galdauti (nebija vēl Fairy un Ariel,kuri rekordātrumos iztīra VISU), tepiķi un pārējās lietas,kuras viesību laikā tiek sasmērētas.Vai tiešām viesi nāk tikai lai pierītos un pēc tam stenot mēģinātu teikt, vaii, nee nee, es ta pieēdos,nu labi.. uzlieciet man vēl 13mazās pildītās paipalu oliņas.Un pašcepto kūciņu? Nē,kur nu!Jūs neesat pieņēmies svarā!Varat stūķēt mierīgi iekšā!Tas, ka josta ir sastiprināta kopā vēl ar divām,lai spētu aptvert vidukli, nozīmē tikai omulīgu apaļumu.
Sievietei ir jāmāk gatavot, jāmāk uztaisīt karjeru,jāmāk izņemt bērnu no dārziņa un vēl pa vidu vīramātei sameklēt dāvanu kārtējā dzimšanas dienā, kamēr vīrietis atpūšās pēc 8stundu darba dienas un pieprasa frikadeļu zupu, akurāt tieši tādu kā māte bērnībā gatavoja!Cepuri nost sievietēm. Protams,ka ir vīrieši,kuri māk un kuriem patīk gatavot, un kuri uztaisa jauku pārsteigumu savai dāmai ar pašataisītām vakariņām un vīnu.(traukus arī pēc tam nomazgā mīļumiņ). Vienmēr ir izņēmumi. Un galu galā, sievietei ir spēja runāt(reizēm vairāk nekā vajadzētu)un viņa var pateikt savam dārgumiņam ,lai viņš pieceļ savu pakaļiņu un iet uztaisīt visai ģimenei ēst.
Labu apetīti mani mīļie :)

2 komentāri:

  1. Man patīk gatavot ēst. Tas man pašai ir pārsteigums, taču tiešām patīk.
    Es ar cīnos ar to, lai viesībās, kuras notiek mūsmājās, nebūtu 3 veidu rosoli pēc siltā, pirms saldā. Jo nevar noliegt, ka ēdiens viesībās, burvīgi aizpilda neveiklās klusuma pauzes pirms vietējā konjaciņa iedarbības. Protams, katrai namamātei ir pa mutīgam viesim krājumā, kas akurāt pirms konjaciņa iedarbības, izklaidē viesus ar jautru čalošanu. Bet nu gadās, ka mutīgais viesis netiek uz viesībām utt. Tad nu labāk tie rosoli :D
    Par vīrieti un ēstgavošanu. Mans manā ietekmē pamazām sāk kaut ko gatavot. Taču, ja man ir piemeties lielais slinkums, tā arī pasaku. Mīļais, esi ģimenes galva, pabaro ģimeni. Parasti tiek aizbraucam kaut kur paēst vai no kādas tuvējās ēstuves atvesti ēdieni. Nav ne vainas.

    AtbildētDzēst
  2. Tika pasargāti tikai pavāri, pārējiem uzlikt zīmogs:D
    es lasu un domāju, kur tik daudz- man- jaunu steriotipu:D neko no tā nezinu.
    Vīrietis pie plīts sexīgs? tiešām? man likās, ka PRAKTISKS:D
    a vispār man ar patīk gatavot:D nepatīk traukus mazgāt. Vīrs gatavot neprot, bet prot traukus mazgāt:)))!
    ...sasmējos par meitenēm, aks nedrīkst pretī runāt:D- tiešām tā māca?:D!!!!

    AtbildētDzēst